Certyfikacja Informacji Turystycznej w Polsce

logo itRuszyła platforma E-Certyfikacji Informacji Turystycznej, za pośrednictwem której centra/punkty informacji turystycznej w Polsce mogą składać aplikację o certyfikację. Zainteresowani mogą już zakładać swoje profile i wypełniać formularze zgłoszeniowe. 

 - Regulamin certyfikacji informacji turystycznej w Polsce w 2018 r
 - Kryteria oceny 
 - Instrukcja obsługi panelu E-certyfikacji

W celu ujednolicenia terminu ważności Certyfikacji Informacji Turystycznej w całej Polsce, proces certyfikacji będzie prowadzony do 31.12.2018 r., a przyznane certyfikaty będą ważne do 31 maja 2020.

UWAGA: W okresie 25.10.2018 - 15.12.2018 r. odbędzie się konkurs „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce”, w którym uczestnictwo będzie możliwe wyłącznie dla podmiotów Informacji Turystycznej, które zostaną ocertyfikowane do 15.10.2018 r.  

 

E-Certyfikacji Informacji Turystycznej

 

Certyfikacja Informacji Turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością standardu Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Jej celem jest:

  • tworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym;
  • zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej;
  • podejmowanie inicjatyw w tworzeniu i rozpowszechnianiu nowych produktów turystycznych;

Certyfikacja opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki. Proces prowadzony jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń jednostek informacji turystycznej. Certyfikacja przyznawana jest co dwa lata.

Obecnie w Polsce funkcjonuje 393 certyfikowanych centrów i punktów ”it” spośród 497 takich podmiotów odnotowanych w POT.

Korzyści z uczestnictwa w certyfikacji Informacji Turystycznej:

  • promocja na portalach POT i w mediach społecznościowych,
  • możliwość udziału w Konkursie POT „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce”,
  • włączenie bazy certyfikowanych CIT/PIT w system CRM (mailing o wydarzeniach, spotkaniach, działaniach i kampaniach POT),
  • organizowanie spotkań eksperckich z certyfikowanymi CIT/PIT (wg zapotrzebowania zgłaszanego przez CIT/PIT),
  • otwarcie możliwości prezentowania się podczas wydarzeń organizowanych przez POT,
  • uczestnictwo w szkoleniach dla kadr IT w regionach Polski,
  • członkostwo w Forum Informacji Turystycznej,
  • współpraca w akcjach promocyjnych o charakterze ogólnopolskim.

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej.

  Akceptuję pliki cookie z tej strony.