Zakończenie realizacji zadania publicznego pn. „Czas na Bałtyk od Nowa – budowanie i promocja pozytywnego wizerunku oferty turystycznej w mediach”

Zakończenie realizacji zadania publicznego pn. „Czas na Bałtyk od Nowa – budowanie i promocja pozytywnego wizerunku oferty turystycznej w mediach”

Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wspólnie z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną zakończyła realizację zadania publicznego pn. „Czas na Bałtyk od Nowa – budowanie i promocja pozytywnego wizerunku oferty turystycznej w mediach„. Termin zakończenia realizacji zadania określony został na 18 grudnia 2024 roku. Zadanie publiczne dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą przez ZROT umową nr 2024/0059/1247/UDOT/DT/BP/IC z dnia 8 lipca 2024 roku.

Przedmiotem wspólnego projektu organizacji turystycznych z województw zachodniopomorskiego i pomorskiego było kreowanie i promocja atutów wypoczynku nad Morzem Bałtyckim w mediach tradycyjnych oraz Internecie.

W ramach działania przeprowadzona została kampania informacyjna w ogólnopolskiej stacji radiowej (Radio Zet). Tematyka opierała się na poniższych tezach: „Przyjedź nad Bałtyk, ponieważ”: dbasz o środowisko – dojazd nad morze możliwy jest środkami transportu publicznego, jest to najbardziej opłacalne – nad żadne inne morze nie dojedziesz za mniejsze pieniądze, nie ma tu ukrytych kosztów, masz zapewnioną opiekę medyczną bez dodatkowego ubezpieczenia, jesteś u siebie poczujesz się jak w domu, wspierasz polskich przedsiębiorców, mamy szerokie plaże, jest tu bezpiecznie, jest wiele alternatyw spędzania czasu również na niepogodę, mamy różnorodną ofertę na każdą kieszeń.

W dniach 22.07 do 20.08.2024 roku w Radiu Zet przeprowadzono kampanię reklamową pn. „Czas na Bałtyk od Nowa – budowanie i promocja pozytywnego wizerunku oferty turystycznej w mediach”.

Wyemitowano audycje dotyczące 5 miejscowości z województwa zachodniopomorskiego oraz 5 miejscowości z województwa pomorskiego:

  1. Trójmiasto – 22 lipca 2024 roku,
  2. Jastarnia – 23 lipca 2024 roku,
  3. Krynica – 29 lipca 2024 roku,
  4. Szczecin – 30 lipca 2024 roku,
  5. Ustka – 5 sierpnia 2024 roku,
  6. Łeba – 6 sierpnia 2024 roku,
  7. Mielno – 12 sierpnia 2024 roku,
  8. Kołobrzeg – 13 sierpnia 2024 roku,
  9. Międzyzdroje – 19 sierpnia 2024 roku,
  10. Świnoujście – 20 sierpnia 2024 roku.

Dodatkowo zlecono zaprojektowanie i poprowadzenie kampanii reklamowej w Google Ads wraz z jej analityką oraz obsługą techniczną w celu odpowiedniego wypromowania informacji na stronie www.czasnabaltyk.eu.

Uzyskano następujące wyniki kampanii – tj. osiągnięto wskaźniki określone w ramach umowy z Wykonawcą:

  1. wyświetlanie reklam – 1.504.885,
  2. kliknięcia w reklamę – 50.833.